Jag hatar: Bilddagbokens medlemmar

Ta det lugnt nu.
Dra upp gylfen, ta ett djupt andetag och peta klart näsan.
Jag hatar inte alla bilddagbokens medlemmar. Bara nästan.
Bilddagboken är ju uppdelad i flera läger;

*"Emos" / Wapaneserna
*Coola snaggade killar med tillhörande tjejer
*Hiphopare
*Idiotjävlarna som lyssnar på Tokio Hotel

Vi kan ta ett par iq-befriade exempel till att börja med, detta riktat till Emogänget.

<bild på random emokid>
Comment: SÖTBARN!
svar: <3<3<3<3

Comment: du är sötast <3
svar: nej du är <3

Comment: naaw soetis

svar: =) <3

Comment: älskar dej gumman <3
svar: älskar dig också sötnos <3<3

Detta är några av de vanligaste synerna man får när man kollar igenom kommentarerna hos random emokids.
Och håll käften, emo är en musikstil bla bla bla jag skiter fullständigt i din syn på det.
Saken är den att det finns inget bättre sätt att förklara en emokid med något annat ord än just.. Emokid.
Och jag tänker för i helvete inte kalla dem fashioncores eller något sådant rövknullat.

Ett annat underbart skrattretande exempel är ju folk som lägger upp bilder på sitt ansikte som är till 95% täckt av en kolsvart snelugg, och sedan skriver "är så ful :(" som bildtext.
Alltså, lägg av.
Egentligen är ju bilddagboken till för att visa hur ens dag har varit, och vad man gjort.
Men folk som gör det är också helt korkade.

"Idag vaknade jag i den här sängen" -bild-
"sen åt jag den här mackan" -bild-
"sen tog jag på mig de här jeansen" -bild-
"sen såg jag på den här filmen" -bild-
"sen somnade jag i den här soffan, så mysigt hihi" -bild-
"jag orkar inte ladda upp mer bilder nu så ni får en på hur jag såg ut igår :P:P:P:P" -bild-

Jävla totalblåsta klimakteriekärringar.
Vi bryr oss inte om vad du gjorde klockan 20:03 lördagen den 3e januari, så lägg inte upp 40 bilder om hur din dag varit, varje jävla dag.

Eller som nämnt ovan, att skriva "jag är så ful :(" som bildtext...
Seriöst, kan det bli mer uppenbart att personen ifråga fiskar komplimanger och uppmärksamhet?
Kan det bli mer uppenbart att den här personen visar exemplariskt brist på intelligens?

Sen har vi ju även dem som överphotoshopar sina bilder, lägger blur på sin hy så att den ska se perfekt ut och använder burn på sitt smink för att det ska bli mer framstående. Nej för fan. Sprutluder hela högen.
Det pinsamma är ju att personerna som gör detta i slutändan tror att de ser ut så, och sedan, av misstag lägger upp en oredigerad bild, som leder till att han / hon förlorar en helsikes massa bevakare.
Och det är ju det bilddagboken går ut på, en ändlös jävla idiotisk kamp om bevakare.
MEST BEVAKARE VINNER! MEST BEVAKARE ÄR MEST KÄND! MEST BEVAKARE ÄR SNIGGAZT"

Och ni utan någon form av självförtroende faktiskt tar en bild på er själva, SLUTA TA KORT PÅ BARA ETT ÖRA FÖR HELVETE! Det är så sjukt meningslöst och så jävla onödigt. Ingen vill se ditt öra, ingen vill se hur din kind ser ut, ska man ta kort på sig själv och publicera det på bilddagboken så kan man väl för i helvete offra lite, jag menar, du kanske vinner bevakare, och det är ju det du vill. Bevakare och komplimanger. Precis som Lunarstorm.
Fast i och försig, är du ful så bevakar ingen dig, så har du för lite bevakare så vet du nu varför.
Sanningen svider, eller hur?

Jag tror jag ska ladda upp en bild nu, om min blogg....

Kommentarer
Postat av: greger

Gå inte in på deras sida då muppo!

2008-01-23 @ 12:38:57
Postat av: kimberlyte

Kan förstå dig en del...

Men dom kanske har
folk som vill att dom ska lägga upp bilder varje dag!
finns folk som vill se vad dom gör varje dag!

och för många så är bilddagboken och nätet, för det mesta ett ställe där folk kan komma o spänna av och va dom dom vill vaea och bara glömma allt vardagliga.

Och för många andra är de ett sätt att få bekräftelse på vilket kära du är jätteviktigt för dom flesta!
Om du stör dig så mycket och vill skriva om detta utan att folk får en konstig freaky uppfattning om dig så ska du inte va så "hatisk"

Hoppas du förstår:)

//kimpa

2008-01-23 @ 15:15:24
Postat av: Anonym

"Eller som nämnt ovan, att skriva "jag är så ful :(" som bildtext...
Seriöst, kan det bli mer uppenbart att personen ifråga fiskar komplimanger och uppmärksamhet?
Kan det bli mer uppenbart att den här personen visar exemplariskt brist på intelligens?"

och du då? Pinsamt

2008-01-23 @ 16:07:36
Postat av: Mustafa

PUSS PÅ DIG ÄLSKLING

2008-01-25 @ 04:58:43
Postat av: Anonym

Men här va ett EMO-inlägg igen.
DU ÄR EMO.
Kolla frisyren, kolla hållningen när du står upp med händerna i bakfickorna.
DET SKRIKER EMO OM DIG...

EMO eller inte så har du iaf rätt i det du skriver.

2008-01-28 @ 06:27:27
Postat av: Jonas

Hahahahahahaha, fy fan. Din blogg har verkligen förgyllt min vardag, jag delar varenda åsikt med dig och jag har legat dubbelvikt på kontoret, tårarna bara sprutar. Hahaha.

2008-01-29 @ 12:03:21
Postat av: Miyoko

Håller självklart med som vanligt.
Blir lika förbannad varje dag.
Tack! Vi tänker fortfarande samma!
Kram!

2008-01-31 @ 22:17:28
Postat av: Nathalie

word, som fan. håller med dig till 110%.

2008-03-05 @ 14:27:21
URL: http://anhonestmistake.bloggagratis.se/
Postat av: Alina

Det är sant. Men det är kul med bdb, wtf!

2009-04-04 @ 15:27:36
Postat av: Rasmus

Hahahahaha!



Så jävla sjukt bra är din blogg!

Lägger till dig på favoriter på d1rren. :)

2009-06-29 @ 22:16:15
URL: http://razztheazz.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag håller med dig. förr va bdb en rolig allmän sida .. nu e det alldeles för mkt fjortisar som gör äckligt fula miner o poser på alla tusentalskort dom tar. översminkade slynor med papper i bhn.. roligt men dock patetiskt. tror dom e sååå jättesnygga,riktiga knullobjekt * ... men det kanske e kul om man är sådär 14 år men nu när fjortis ribban tydligen höjts.. när man är 16-17 år och fortfarande fjortis, - då är det pinsamt för allmänheten. äckligt.

2009-07-13 @ 17:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0